skip to Main Content

Organizacja Związku

Organami Związku są:

  • Zgromadzenie Ogólne,
  • Zarząd,
  • Komisja Rewizyjna.

Zgromadzenie Ogólne

  • kształtuje działalność programową Związku
  • uchwala Statutu Związku, regulamin obrad Zgromadzenia Ogólnego, ordynacji wyborczej i dokonuje w nich zmian
  • wybiera i odwołuje przewodniczącego Zarządu Związku lub poszczególnych jego członków oraz członków Komisji Rewizyjnej
  • uchwala budżet Związku
  • uchwala wysokości i terminy płatności składek członkowskich i opłat od członków
  • przyjmuje sprawozdania przewodniczącego z działalności Zarządu i rocznego bilansu finansowego, zaopiniowanego przez Komisję Rewizyjną
  • ustala wysokości diet za udział w posiedzeniach i zasady zwrotu kosztów podróży dla członków Zarządu i Komisji
  • rozpatruje odwołania członków Związku od uchwały Zarządu o wykreśleniu członka Związku oraz rozpatruje skargi i zażalenia członków Związku, dotyczące działalności Związku lub jego organów
  • podejmuje uchwały w sprawie likwidacji Związku

Komisja Rewizyjna

  • kontroluje działalność Zarządu, zwłaszcza pod względem celowości gospodarowania w zakresie działalności finansowej Zarządu, jak również zgodności podejmowania zadań z uchwałami Zgromadzenia Ogólnego i postanowieniami Statutu
  • sporządza roczne sprawozdania za dany rok finansowy oraz formułuje wnioski w sprawach absolutorium dla Zarządu

Zarząd Związku

  • realizuje uchwały Zgromadzenia Ogólnego i kieruje całokształtem działalności Związku zgodnie z celami statutowymi
  • przygotowuje projekty uchwał na posiedzenia Zgromadzenia Ogólnego
  • przyjmuje i wykreśla członków Związku
  • gromadzi środki finansowe i inne zasoby niezbędne do realizacji zadań Związku
  • zarządza majątkiem i funduszami Związku
  • nabywa i zbywa nieruchomości, przyjmuje darowizny i zapisy, zaciąga pożyczki, emituje obligacje – do wartości i w przypadku określonym przez Zgromadzenie Ogólne
  • reprezentuje Związek na zewnątrz
  • uchwala plan prac Związku oraz budżet na okresy roczne i nadzoruje ich realizację
  • zwołuje Zgromadzenia Ogólne i przygotowuje projekt porządku obrad
  • sporządza sprawozdania z wykonania programu, planu pracy oraz z budżetu i przedkłada je Zgromadzeniu Ogólnemu
  • podejmuje uchwały w sprawach członkowskich
  • ustala wysokości składek członkowskich
  • nadzoruje i koordynuje działalność Związku i organizuje w tym celu współpracę z wszelkimi instytucjami, organizacjami i osobami trzecimi, z którymi taka współpraca okaże się potrzebna dla realizacji zadań Związku
  • deleguje przedstawicieli Związku do innych organizacji i instytucji oraz podpisuje umowy i porozumienia o współpracy
  • mianuje i odwołuje dyrektora Biura Związku
  • uchwala regulamin pracy Biura Związku
  • określa sposób wpłacania składek członkowskich
  • realizuje zadania niezastrzeżone do wyłącznej kompetencji innych organów Związku

Biuro Związku

  • zapewnia pełną obsługę finansowo-księgową, administracyjną i techniczną działań organów Związku
  • jest odpowiedzialne za prawidłowe kontakty pomiędzy Zarządem Związku a należącymi do Związku gminami
  • informuje, poprzez swoje wydawnictwa, o działaniach podejmowanych przez Związek
  • koordynuje działalność doradczą, szkoleniową, promocyjną Związku
Back To Top